Utilfredshed hos Molslinjen: Vi sætter tid til i havnene
Jesper Maack, Molslinjens kommunikationsansvarlige, var på Bornholm under Folkemødet. Arkivfoto: Berit Hvassum

8. AUG 2019 • 14:42 • AF JAKOB NØRMARK

Utilfredshed hos Molslinjen: Vi sætter tid til i havnene

Molslinjens PR- og kommunikationschef Jesper Maack meddeler i en skriftlig meddelelse, at færgeselskabet er skuffet over mængden af forsinkelser i juli - årets travleste måned.

– Regulariteten er vi ikke tilfredse med – så der venter os noget arbejde med at forbedre os, siger Jesper Maack.

Ifølge Molslinjens data går der for lang tid, når færgerne er i havn.

– Vi kan se, at overfartstiderne er gode, så det er i havnene, vi sætter tid til ind i mellem. Vi analyserer nu grundigt på netop det for at finde ud af, hvilke årsager vi kan finde og gøre noget ved. Det er blevet bedre, så det viser os, at vi er ved at få rutinerne til at fungere – men vi vil selvfølgelig meget gerne blive bedre, end vi har været i juli, siger Jesper Maack.

69 ud af 440 overfarter i juli – svarende til 15,6 procent – ankom til Rønne eller Ystad med mindst ti minutters forsinkelse, og to planlagte afgange blev aflyst.

I øvrigt henviser Jesper Maack til væksten i antallet af passagerer, når man sammenligner med juli 2018.

– Det er voldsomt glædeligt at se, så mange mennesker gerne vil til Bornholm, siger han.

Mest læste

DØGNETS MEST LÆSTE

UGENS MEST LÆSTE

MÅNEDENS MEST LÆSTE

22. OKT 2019 • 16:46SPORT

Det har han aldrig prøvet før

19. OKT 2019 • 20:30 FOR ABONNENTER

Cykelklub skal tage afsked med formandskabet