Frustreret passager i Ystad: Molslinjen svigter aflyste kunder
Arkivfoto: Berit Hvassum

10. MAJ 2019 • 15:37 • AF MIE MØLBAK

Frustreret passager i Ystad: Molslinjen svigter aflyste kunder

Mange færgepassagerer er frustrerede over mangel på information fra Molslinjen, efter rederiet har aflyst deres afgang fra Ystad.

Det skriver Claus Larsen-Jensen i en mail til Bornholms Tidende.

Forstyrrelserne i færgetrafikken sker, fordi hurtigfærgen Express 1 kolliderede med et polsk lystfiskerfartøj tidligere på dagen.

– Det er helt uacceptabelt, at Bornholmslinjen svigter os aflyste kunder, siger Claus Larsen-Jensen, der er folketingskandidat for Socialdemokratiet på Bornholm.

Han fortæller, at Molslinjen har sendt ham og øvrige kunder en sms, hvori rederiet aflyser afgangen. De skriver samtidig, at man kan ringe til dem for at få ændret til en anden ønsket afgang, men når man ringer på det angivne nummer, er der ingen, der tager telefonen, lyder det fra flere passagerer.

– At en påsejling kan medføre aflysninger har jeg forståelse for, selvom det kan være ubelejligt. Men det er uacceptabelt, at kunderne efterlades i total uvished og ikke kan få kontakt til Bornholmslinjen, siger Claus Larsen-Jensen.

Claus Larsen-Jensen er på vej hjem til Bornholm, hvor han i aften skal deltage i en valgdebat, som han nu er bange for, at han ikke kan nå.

– Heller ingen af selskabets andre telefonnumre kan ringes op. Som kunde efterlades man i total uvidenhed om mulige overfarter, siger Claus Larsen-Jensen.

Han efterlyser generelt en bedre kundeservice fra rederiets side.

– Hver gang Bornholmslinjen aflyser, af den ene eller anden årsag, er det problematisk, for det hindrer en masse mennesker i de gøremål, der er årsag til rejsen. Efterårets mange aflysninger har for mit vedkommende som arbejdspendler medført, at jeg ofte har taget fra Bornholm søndag eftermiddag eller aften, fordi jeg ikke mandag har kunnet risikere ikke at kunne komme fra til arbejde, møder eller rejser ud af landet. Bornholmslinjen er simpelthen nødt til at sætte sig i kundernes sted og sikre en professionel information, og at de er tilgængelige for kunderne, slutter Claus Larsen-Jensen.

18. JUL 2019 • 13:35 FOR ABONNENTER

Huspriserne tordner opad

18. JUL 2019 • 12:49

Nexøspiller skifter til RIK

18. JUL 2019 • 12:04 FOR ABONNENTER

Flyttesalg: Løvegal brøler farvel

Mest læste