Bornholm bader sig i omtale og når ud til 128 millioner mennesker
Hullehavn. Foto: Berit Hvassum

14. MAR 2019 • 09:05 • AF REDAKTIONEN

Bornholm bader sig i omtale og når ud til 128 millioner mennesker

Destination Bornholm arrangerer og gennemfører hvert år en række pressebesøg for danske og udenlandske journalister samt influencers og betegner resultaterne af besøgene som "værdifuld omtale i både Danmark samt udlandet".

Destinationen har gjort værdien for 2018 op. Den viser, der blev gennemført 76 pressebesøg for 94 journalister eller influencers.

Resultatet blev 246 omtaler på print, online samt video. Det er 78 flere end i 2017.

– Den megen omtale er nået ud til ikke mindre end 128 millioner læsere/følgere, hvilket ligeledes er en stor stigning i forhold til 2017, hvor tallet var 87 millioner. Destination Bornholm er naturligvis meget glade for den øgede eksponering i alverdens medier, lyder det fra destinationen.

Helle Mogensen, presseansvarlig hos Destination Bornholm, fortæller, at interessen for Bornholm er stadigt stigende fra både traditionelle samt sociale medier.

– I dag deles omtale i stort omfang ikke mindst på mange digitale platforme. Dermed kommer de gode historier om Bornholm ofte bredt ud og når flere personer end det tidligere har været muligt, siger hun i en pressemeddelelse.

De første presseture i 2019 er allerede gennemført i februar og primo marts.

– Der har de senere år været en øget tendens til, at medierne gerne vil opleve Bornholm uden for sæsonen, og det ser ud til at gøre sig endnu mere gældende i år, lyder det fra destinationen.

25. MAJ 2019 • 06:31 FOR ABONNENTER

Permagrønt søger medlemmer til nyt samarbejde

Mest læste